Cola mi-a cauzat pierderea memoriei

Mai demult, cam acum 5 ani, aveam un frizer la care mă tundeam constant o dată pe lună. Nea Vasile îl cheamă. Nea Vasile are cam 55-60 ani şi practică yoga de circa 15 ani. A ajuns la un nivel impresionant din ceea ce spunea. Este o adevărată plăcere să vorbeşti cu el despre absolut orice. Este omul care are un răspuns la toate, şi pot să spun că explică şi conturează foarte bine ceea ce are să-ţi spună. Aşa am ajuns să-i spun(acum 5 ani) că eu beau minim 2 litri de Coca Cola pe zi şi stau câte 8-10 ore pe calculator(în acea perioadă mă jucam foarte mult Fifa şi Age of Mithology). Şi mi-a zis atuncea Nea Vasile că pe lângă faptul că Cola conţine foarte mult zahăr, este dovedit ştiinţific faptul că Cola cauzează pierderea memoriei. Nu devii un retardat sau îţi pierzi complet memoria, dar apar perioade când vei observa că nu reţii anumite lucruri(nume, întâmplări, obiective). Şi atunci eram mai kinder, nu am băgat în seamă, îl credeam un moş senil care practică yoga(credeam că este o sectă ceva), astfel nu am acordat o atenţie deosebită acelor vorbe. Iată că am ajuns ziua când îmi dau seama şi o spun cu toată ruşinea (chiar dacă mulţi care îmi citiţi blogul mă cunoaşteţi) că am şi eu perioade când realizez că uit. Ba am văzut un film dar nu îmi amintesc despre el, ba am cunoscut pe cineva şi nu-i ştiu numele, ba ajung la piaţă şi din 5 lucruri pe care trebuie să le cumpăr iau doar 3-4. Acum, în zilele noastre nu mai beau Cola decât amestecată cu vin, chiar am renunţat la toate sucurile cu acid. Nu sunt în măsura să vă dau vre-un sfat, dar puteţi ţine cont de faptul că, atunci când realizezi cât este de dăunătoare Cola poate fi prea târziu să o mai laşi. Este decizia fiecăruia dintre voi. Eu personal, am învăţat şi m-am îndreptat poate la timp. Mulţumesc pentru că m-aţi citit!

6 comentarii:

Bogdan Cîrstea spunea...

Eu uit si fara sa beau cola. Every day.
Nu iti fa griji, Cola doar iti omoara ficatu :D

Lillee spunea...

Nu este doar cazul Cola. Orice consumat in exces iti dauneaza, absolut orice. Trebuie sa invatam sa devenim ponderati. Renuntam definitiv la cola dar fumam in draci sau bagam carne in noi la greu. Crezi ca scapam astfel de probleme? Nu. Trebuie sa avem o limita in toate si totul va fi ok. :)

Bogdan Vasiliu spunea...

Bogdane eşti simpatic :))
Lillee, cu siguranţă trebuie să ne limităm. Mâncarea este artificială peste 80% din ceea ce găsim în comerţ. E grele problema!

Lillee spunea...

E grele, asa e :))

Anonim spunea...

INTRDEVAR NU E COLA ASA BUNA DAR CE LEG AR AVEA COFEINA CU PIRDEREA MEMORIEI?:)

Bogdan Vasiliu spunea...

Cola este compusa din multe alte prafuri, substante nocive(E-uri). Cica este dovedit stiintific ca afecteaza pierderea memoriei.

Trimiteți un comentariu

Copyright © REVICT - Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes - Sponsored by Internet Entrepreneur